Ulriksfors Idrotts och Byförening

Verkar för trivsel i Ulriksfors med omnejd

Om Oss

Föreningen startades  i mars 1977. Det första sammanträdet hölls på dåvarande café Temperance där de som initierade detta var bl.a Lars gunnar Annerstedt, Sten Åström, Svenerik Persson, Eva Emilsson, m. flera.

Ganska direkt drogs en verksamhet igång. Den inkluderade verksamheter som innebandy, Ishockey, samt andra för byns välbefinnande aktiviteter. Det som på senare tid mest omtalats är vårt valborgsmässofirande med ett av jämtlands största fyrverkerier. Föreningen har alltid under åren haft en betydelsefull inverkan på byns utveckling och trivseln bland byborna.

Sedan 2005 har vi en fin bystuga som står på de område där Uvarna (bostadsområdet) fanns. Den behöver hela tiden skötas om och utvecklas. Detta vill vi göra i samarbete med boende och medlemmar i föreningen.

Vi som finns i nuvarande styrelse är

Svenerik Persson

Marie Åhlin

Marie Lidberg

Rose-Marie Stenström

Kristin Paavola

Patrik Holmgren

Gunilla Carlsson

Revisorer i föreningen är Nils-Åke Olsson och Inger Eriksson

Föreningen drivs via medlemsavgifter, inkomster från arrangemang, verksamhetsbidrag från Strömsunds kommun samt stöd från företagare med koppling till orten.

Dessa är P Jonsa Bygg och Lidbema AB.

/p-20jonsa20tak20bla.jpg

/lid.jpg

Är du/ni intresserad av att stödja oss med medlemsskap gör så här:

Betala in medlemsavgiften på bg 5841-7205, skriv tydligt namn och adress.

Medlemsavgiften är för enskild medlem är 100kr medlem respektive för familj 200 kr per år.

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)